08
FEB
2011
Valsts Policija pret narkotikām

Kā viena no jaunākajām un interesantākajām sociālajām kampaņām, ko esam veidojuši, ir šī gada Valsts Policijas kampaņa pret narkotiku lietošanu. Kampaņa vērsta uz 13 līdz 18 gadus veciem jauniešiem - tiem, kam vēl, iespējams, nav savas stingras nostājas “pret” šajā jautājumā. Mērķauditorija ir tie,  kurus uzrunā uz ielas, skolā vai kādā pasākumā, piedāvājot iegādāties vai pamēģināt kādas apreibinošas vielas.

Kampaņas ietvaros, izveidotā risinājuma mērķis bija radīt iespēju lietotājiem pamēģināt ko aizliegtu. Draugiem.lv spēles “Ferma”, kuru ik dienu apmeklē 110.000 spēlētāji, lietotāji ir pieraduši, ka pierastā un salīdzinoši drošā vidē, drīkst pieņemt visas dāvanas un piedāvātās iespējas, jo parasti tās iedod kādu bonusu. Mēs vēlējāmies šo stereotipu lauzt un likt aizdomāties par to, ka katrs savs solis ir jāapdomā, pat, ja tā ir tikai spēle.

Jaunietim ieejot “Fermā”, gaisa balonā nolaidās šaubīga izskata vīrietis, kurš, turot rokā maisiņu ar baltu pulveri, piedāvāja lietotājam pakaifot. Izvēloties jebkuru citu atbildi, izņemot “Nē”, lietotājs tika apcietināts - viņam parādījās attiecīgs logs un uzlikti rokudzelži uz profila ikonas.
Atskatoties uz kampaņu, mēs redzam, ka notika tieši gaidītais - ļoti daudzi spēlētāji piekrita piedāvājumam apreibināties un, ar Valsts Policijas iesaistīšanos, tika noķerti.
Nākamajā ielogošanās reizē portālā mēs ļāvām lietotājiem laboties - bija jāatrod kods “esnegribuuzcietumu” www.sargi-sevi.lv lapā. Kods jāievada bannerī un tad rokudzelžu vietā varēja uzlikt Valsts Policijas ikonu.
Tā kā šī ir tikai spēle, tad jaunieši tika apcietināti vienīgi interneta vidē, tomēr tas noteikti lika viņiem aizdomāties par problēmām un nepatikšanām, kas varētu būt, ja šādu lēmumu viņi būtu pieņēmuši reālajā dzīvē.

Apskatot rezultātus, varam teikti, ka risinājums ir bijis ļoti veiksmīgs. Analizējot statistikas datus, piemēram, no efektivitātes viedokļa, kampaņas risinājumam, kas nav domāts ne masu patēriņa precei, ne atlaižu akcijai, ne arī kam citam ar tradicionāli augstu CTR, redzam, ka 30% no auditorijas, kuriem bija iespēja redzēt īpašo risinājumu, aizgāja uz mājaslapu www.sargi-sevi.lv meklēt kodu.

Kā jau iespējams nojaust, šī ir tikai neliela kampaņas daļa, tāpēc projekta mērķauditorijai šī gada laikā būs jāsastopas ar aizvien jauniem izaicinājumiem un piedāvājumiem - vai visi spēs paust stingu, negatīvu nostāju pret narkotikām?

 

Pievienot komentāru

Pieslēgties ar sociālo tīklu pasi: