16
JAN
2017
Kā iegūt lojālos klientus, kas virzīs un aizstāvēs zīmolu?
Autors: Media House
Viens no lielākajiem zīmolu virzītāju izaicinājumiem ir veidot un noturēt lojālos zīmola klientus. Ir divu veidu lojalitātes līmeņi:
  • “Apmierināti ar zīmolu” - šo lojalitātes līmeni raksturo frāze - “viens no maniem iemīļotākajiem zīmoliem”. Šīs grupas klienti attiecīgo zīmolu produktus pērk regulāri, pēc ieraduma, jo ir apmierināti ar zīmolu ilgā laika periodā. Attiecīgais zīmols tiem ir labi zināms, uzticams un viegli iegādājams. Zemas iesaistes produktiem tas bieži ir pamata aspekts zīmola lojalitātei.
  • “Saistīti ar zīmolu” – šo lojalitātes līmeni raksturo frāze - “es nevaru iedomāties dzīvi bez tā”. Šīs grupas klienti attiecīgo zīmolu izvēlas, jo jūtas ar to emocionāli un funkcionāli saistīti. Pieredze ar zīmolu ir vērsta uz pašizpausmi, un tajā ir kas vairāk, kā tikai funkcionālās priekšrocības. Šī lojālā grupa parasti ir zīmola atbalstītāji un virzītāji, stāstot par zīmolu citiem.

  • Būtiskākās zīmola lojalitātes veicināšanas pazīmes ir:

    • “uzticams zīmols” – var paļauties uz zīmolu, jo vienmēr saņem gaidīto;
    • “zīmola pārākums pār līdzīgiem zīmoliem” – vienīgais zīmols, kas var sniegt konkrēto rezultātu;
    • “sociālie mediji” – interesants interneta saturs ar augstu iesaisti;
    • “emocionālā iesaiste” – viegla emocionālā iesaiste, kas padara klientu laimīgu, vai augsta emocionālā iesaiste, kas iedvesmo, saista emocionāli un rada ticību zīmolam.

    • Pētījuma “Prophet’s Relentless Relevance” rezultāti atklāja, ka klientu grupai “apmierināti ar zīmolu” visbūtiskākā pazīme ir “uzticams zīmols”, kas ir par 3,5 reizēm būtiskāka kā “būt pārākam pār līdzīgiem zīmoliem” un “vieglai emocionālai iesaistei”. Augstai emocionālajai iesaistei un sociālo mediju ietekmei nav novērojama izteikta ietekme. Kopumā pētījums atklāj, ka šai grupai svarīgākais ir saņemt gaidīto un ierasto.

      Savukārt klientu grupai “saistīti ar zīmolu” tādas pazīmes kā “zīmola pārākums pār līdzīgiem zīmoliem” un “augsta emocionālā iesaiste” ir gandrīz tik pat būtiskas kā pazīme “uzticams zīmols”. Arī pazīmes “viegla emocionālā iesaiste” un “sociālie mediji” rada pievienoto vērtību lojalitātei šīs klientu grupas izpratnē.

      Zīmola virzītājam izpildīt solīto ir būtiskākais faktors, lai veidotu jebkādu zīmola lojalitāti. Klientu grupai “apmierināti ar zīmolu” tā ir dominējošā pazīme, lai noturētu lojālos klientus, savukārt klientu grupai “saistīti ar zīmolu” gandrīz tik pat būtiskas pazīmes ir - “zīmola pārākums pār līdzīgiem zīmoliem” un “augsta emocionāla iesaiste”.

      Gadījumā, ja reklāmdevēji vēlas, lai klienti iesaka viņu zīmolu arī citiem, tad būtiski ir strādāt pie klientu grupas - “saistīti ar zīmolu” lojālās daļas palielināšanas aktivitātēm. Šī grupa ir gatava virzīt sociālās aktivitātes plašākai publikai un nepieciešamības gadījumā arī aizstāvēt zīmolu. Šāds plašs lojālo klientus skaits ir, piemēram, zīmoliem Apple un Netflix.

      Plašāk par tēmu varat lasīt šeit.

      Pievienot komentāru

      Pieslēgties ar sociālo tīklu pasi: